Fodbold

Sådan får du maksimalt udbytte af din fodboldtræning

 

Er du seriøs med din fodboldtræning, eller spiller du fodbold på et seriøst eller måske endda professionelt plan? Så er det vigtigt at sikre, at du får nok med energi – både under træningen, og når du spiller kamp. Læs med her, og få vores tips til, hvordan du får det bedste resultat ud af din fodboldtræning og holder dig på toppen under hele kampen uden at gå ned på energi.

Uanset om du skal til fodboldtræning eller spille kamp, er det vigtigt, at du sørger for at have energi nok hele vejen igennem. Ellers kan det blive en kamp i sig selv. For er du først gået ned på energi og væske, er det svært at komme i gang igen.

Samtidig øger du også risikoen for at få f.eks. krampe i benene eller mere alvorlige følgeskader, lige som du skal bruge længere til på at restituere dig.

Tænk væske og mineraler før træning eller kamp

Start med at drikke mere omkring halvanden time før du skal til træning eller kamp. Tilsæt gerne nogle brusetabletter med elektrolytter til vandet. En særlig vigtig elektrolyt er salt, der spiller en central rolle for din væskebalance. Sveder du alt salt i kroppen ud under træningen, mister du evnen til et rehydrere. Og så kan du drikke alt det du vil, uden at det har nogen effekt.
En anden vigtig elektrolyt er magnesium. Den sikrer, at stofskiftet kører som det skal, så du kan får energi nok. Og så sørger magnesium for, at musklerne optager nok ilt og energi, når du bruger dem under træningen.
Samtidig reducerer magnesium risikoen for, at du får muskelkramper under eller efter træningen.
Så tilsæt f.eks. brusetabletter fra vores Hydro Plus-serie til den væske, du drikker før træningen. Og supplér eventuelt med et energipulver fra vores Carbo Race-serie i den væske, du drikker inden for den sidste halve time før træningen.
Snup eventuelt også en Energi Snack en halv times tid før træningsstart.

Væske og energi under træningen

Under træningen er det vigtigt, at du fortsat drikker rigeligt, og løbende får tilført energi. Så også her er et tilskud af energipulver til drikke vandet med rigeligt med hurtige kulhydrater en god ide.

Derved får du tilført både væske og energi under hele træningen.

Begynder kræfterne alligevel at ebbe ud, kan du med fordel også have en Energi Snack eller en af vores særlige Energi gels eller chews med i lommen eller sportstasken. De er nemlig ikke større, end de kan ligge i lommen på dine fodboldbukser, og tager kun et lille øjeblik at spise. Særligt, hvis du vælger vores energi chews, der er udformede som vingummier i stedet for en gel.

Energiprodukterne giver et næsten øjeblikkeligt energiboost, så du har kræfter nok til hele træningen. Eller til hele anden halvleg af fodboldkampen.

Tænk på din restitution

Efter træning og kamp er det vigtigt at give kroppen de bedste forudsætninger for en effektiv restitution. Derved får du opbygget mere muskelmasse, så du kan klare mere og præstere mere til næste fodboldtræning eller -kamp.

Her tilbyder vi flere forskellige restitutionsprodukter, du nemt kan have med dig, eller hurtigt kan blande og tage, når du kommer hjem. De giver din krop ekstra proteiner og kulhydrater til en effektiv restitution.

PurePower – holder dig på toppen hele vejen

Som du kan se, er du godt hjulpet med produkter fra PurePower, når du tager din fodboldtræning seriøst – og har brug for at være på toppen under hele kampen.

Har du spørgsmål til produkterne, eller brug for et godt råd om energi til træningen? Så kontakt vores kundeservice på 70 21 30 33, eller send en mail til tr@purepower.dk.