Choose country

DK Denmark NL Netherlands SE Sweden

Fodbold

Sådan får du maksimalt udbytte af din fodboldtræning

 

Er du seriøs med din fodboldtræning, eller spiller du fodbold på et seriøst eller måske endda professionelt plan? Så er det vigtigt at sikre, at du får nok med energi – både under træningen, og når du spiller kamp. Læs med her, og få vores tips til, hvordan du får det bedste resultat ud af din fodboldtræning og holder dig på toppen under hele kampen uden at gå ned på energi.
Uanset om du skal til fodboldtræning eller spille kamp, er det vigtigt, at du sørger for at have energi nok hele vejen igennem. Ellers kan det blive en kamp i sig selv. For er du først gået ned på energi og væske, er det svært at komme i gang igen. Samtidig øger du også risikoen for at få f.eks. krampe i benene, lige som du skal bruge længere til på at restituere dig.
 
Tænk væske og mineraler før træning eller kamp
Start med at indtage mere væske omkring halvanden time før du skal til træning eller kamp. Tilsæt gerne nogle brusetabletter med elektrolytter, bla. salt/natrium, til vandet. Et særlig vigtigt mineral er magnesium, som spiller en rolle for din elektrolytbalance, hvilket kan være med til at forhindre muskelkramper under eller efter træningen. Sveder du alle mineraler i kroppen ud under træningen, kan du miste evnen til et rehydrere, og så kan du drikke, alt det du vil uden, at det har en effekt.
Desuden understøtter magnesium et normalt stofskiftet, så du kan få energi nok, og bidrager til at mindske træthed og udmattelse under træningen.
Så tilsæt f.eks. brusetabletter fra vores Hydro Plus-serie til den væske, du drikker før træningen, og supplér eventuelt med et energipulver fra vores Carbo Race-serie i den væske, du drikker inden for den sidste halve time før træningen.
Snup eventuelt også en Energi Snack en halv times tid før træningsstart.
 
 
Væske og energi under træningen
Under træningen er det vigtigt, at du fortsat drikker rigeligt og løbende får tilført energi. Så også her er det en god idé med et tilskud af energipulver til drikkevandet med hurtigt optagelige kulhydrater i form af sukkerarter.
Derved får du tilført både væske og energi under hele træningen. Kulhydrat-opløsninger spiller en rolle for forbedring af den fysiske ydeevne i forbindelse med højintensiv (mindst 65 % af VO2max) og langvarig (mindst 60 minutter) fysisk træning hos veltrænede voksne. 
Begynder kræfterne alligevel at ebbe ud, kan du med fordel også have en Energi Snack eller en af vores særlige Energi gels eller chews med i lommen eller sportstasken. De er nemlig ikke større end, at de kan ligge i lommen på dine fodboldbukser, og de tager kun et lille øjeblik at spise. Særligt, hvis du vælger vores energi chews, der er udformede som vingummier i stedet for en gel.
Energiprodukterne giver et næsten øjeblikkeligt energiboost, så du har kræfter nok til hele træningen. Eller til hele anden halvleg af fodboldkampen.
 
 
Tænk på din restitution
Efter træning og kamp er det vigtigt at give kroppen de bedste forudsætninger for en effektiv restitution. Derved får du opbygget mere muskelmasse, og så du kan klare mere og præstere mere til næste fodboldtræning eller -kamp.
Her tilbyder vi flere forskellige restitutionsprodukter, som du nemt kan have med dig eller hurtigt kan blande og tage, når du kommer hjem. De giver din krop ekstra proteiner og kulhydrater til en effektiv restitution.
 
 
PurePower – holder dig på toppen hele vejen
Som du kan se, er du godt hjulpet med produkter fra PurePower, når du tager din fodboldtræning seriøst og har brug for at være på toppen under hele kampen.
 
Har du spørgsmål til produkterne, eller brug for et godt råd om energi til træningen? Så kontakt vores kundeservice på 70 21 30 33, eller send en mail til tr@purepower.dk.
Køb for ##AMOUNT## og modtag en gratis gave