Energiguide til landevejscykling

 

Landevejscykling er en udholdenhedssport, hvor man sidder mange timer i sadlen og ofte med en rimelig høj puls. For at man ikke går sukkerkold, er det vigtigt, at man spiser og indtager nok energi, både før, under og efter træningen.
 
Landevejscykling kan være en måde at trimme sin krop på. Landevejscykling eller cykling generelt er slet ikke så belastende for kroppen som f.eks. løb. Har man problemer med dårlige knæ eller overvægt, er cyklen en god form for motion.
 
Ambassadøren fortæller
Eva Synnestvedt Hansen - landevejsrytter
Discipliner: Race across the West (2015), kåret som Queen of the desert (hurtigste igennem ørkenen)
 
Hvornår bruger du energiprodukter?
Hvis min tur varer over to timer, har jeg altid nogle hurtige kulhydrater i flasken, som jeg drikker under hele træningen. Så har jeg en Energy Snack i lommen til, når jeg bliver sulten, hvilket oftest sker efter 2,5 time. Desuden cykler jeg aldrig uden en panik-gel i lommen, som jeg har med mig, næsten uanset hvor lang tid jeg skal køre.

 

Når jeg kommer hjem, er det vigtig, at jeg spiser kulhydrater og protein inden for det første kvarter. Dette er svært at nå, hvis jeg skal have rigtig mad, derfor bruger jeg PurePowers Recovery drik, der indeholder den rigtig mængde af kulhydrater og protein. Det er super vigtigt, da det sikrer, at jeg kan træne effektivt hver dag. 

 

Jeg bruger PurePowers produkter fordi de ikke smager syntetisk, jeg får ikke ondt i maven efter at have kørt med dem i mange timer og de giver mig præcis det, jeg leder efter i energiprodukter.

 

 

Eva anbefaler:

 

 

325,00 DKK

160,00 DKK

205,00 DKK

 

455,00 DKK