Landevejscykling

Landevejscykling er en udholdenhedssport, man sidder i sadlen i mange timer og ofte med en rimelig høj puls. For at man ikke går sukkerkold er det vigtigt at man spiser og indtager nok energi før, under og efter træningen. Landevejscykling kan også være en måde at trimme sin krop på. Landevejscykling eller generelt cykling er slet ikke så belastende for kroppen som f.eks. løb. Har man problemer med dårlige knæ eller overvægt, er cyklen en god form for motion.

 

Ambassadøren fortæller

Eva Synnestvedt Hansen – Landevejsrytter

Gennemførte Race Across America 2015 og blev kåret som Queen og the desert. (Hurtigste igennem ørkenen)

 

Hvornår bruger du energiprodukter?

Jeg tager energi med hvis min tur er over 2 timer lang. Jeg har nogle hurtige kulhydrater i flasken som jeg drikker under hele træningen og en Energy Snack i lommen til når jeg bliver sulten (sker efter 2,5 time). Derudover har jeg altid en panik-gel med mig! Dette er næsten uanset hvor lang tid jeg skal køre. 

 

Når jeg kommer hjem er det vigtig at jeg spiser kulhydrater og noget protein inden for det første kvarter. Dette er svært at nå hvis jeg skal have rigtig mad, derfor bruger jeg PurePowers Recovery drik der indeholder den rigtig mængde af kulhydrater og protein. Det er super vigtigt da det sikrer at jeg kan træne effektivt hver dag. 

 

Jeg bruger PurePowers produkter fordi de ikke smager syntetisk, jeg får ikke ondt i maven efter at have kørt med dem i mange timer og de giver mig præcis det jeg leder efter i energiprodukter - et produkt der er lavet af naturlig råmaterialer og ikke kemi! 


 

 

Eva Synnestvedt Hansen´s yndlings produkter