Energiguide til mountainbike

MTB kan trænes året rundt uanset vejr. Du får mest muligt ud af din træning, hvis du kører på ujævnt terræn (f.eks. i skoven), dog skal du holde koncenrationen, da du ellers hurtigt kan få jordforbindelse. Når du kører på ujævnt terræn, får du styrket din teknik og balance.
 
MTB sætter forbrændingen i gang, da hele kroppen trænes, og det er derfor en effektiv måde at komme i form eller tabe sig på. Husk dog på, at når din krop forbrænder, skal den også have noget at arbejde med.

 

Ambassadøren fortæller
Annika Langvad - MTB
Discipliner: professionel MTB, OL

 

Hvornår bruger du energiprodukter?
Til hverdag bruger jeg primært energi drik og energi barer. Energi drik er let at have med i drikkedunken når jeg cykler. Jeg foretrækker den med appelsinsmag, da den er dejlig frisk i smagen. Hvis jeg skal til at starte på et rigtig hårdt interval, bruger jeg gerne Energy gel med koffein, da det giver mig et lille boost. Dette er et plus i min bog, da jeg personligt godt kan lide at presse mig selv.
 
Op til diverse MTB konkurrencer plejer jeg at bruge Energy gel og energi drik. Igen fordi de er lette at optage og gør det nemt for mig at have med, når jeg træner. 
 
Nogle dage er fantastiske, og jeg føler jeg kan flyve, mens andre dage føler jeg mig slet ikke mentalt klar til at sætte mig op på cyklen. Det hører med.

 

Facebook: Annika Langvad

Instagram: @annika.langvad

Hjemmeside: www.annikalangvad.dk

 

 

Annika anbefaler:

 

175,00 DKK

205,00 DKK

 

325,00 DKK

 

455,00 DKK