Om PurePower

PurePower er en dansk virksomhed, som leverer højkvalitets sporternæring til nordiske atleter. Vi er et datterselskab under Toft-Care, som gennem 20 år har været og er førende inden for ernæringsprodukter til det danske sundhedsvæsen.

 

 

Vi har overført den know-how, vi har fra Toft Care, til PurePower. Når vi udvikler produkter til PurePower, bruger vi de samme procedurer, som når vi udvikler et nyt ernæringsprodukt i Toft Care.

 


Peter Toft

Direktør

 


 

Produktudvikling i samarbjede med vores ambassadør

 

Hos PurePower skal smagen og kvaliteten hænge sammen. Derfor udvikler vi vores produkter i samarbejde med vores ambassadører. Vores ambassadører Annika Langvad (Professionel MTB), Line Thams (Professionel triatlet), Thomas Mortensen (Triatlet igennem 25 år), Betina Schmidt (Triatlet 5X EM guld) tester produkterne i deres respektive miljøer.

 

 

 

PurePower støtter Cykelnervern (Scleroseforeningen)

Vi er kæmpe fan af Cykelnerven!
Cyklenerven cykler for en verden uden sclerose. Hver sommer kæmper 250 dedikerede cykelentusiaster sig til tops på de ikoniske franske bjerge for at indsamle penge til forskning i sclerose og sætte fokus på sygdommen. Tour de France er en helt afgørende faktor i Cykelnervens DNA. Deltagerne rammer de mest afgørende Tour-bjerge ganske få uger før, det offcielle felt lægger vejen forbi præcis de samme bjergtinder.  
Vi leverer energi- og restitutionsprodukter til alle deltagerne. Vi er pave stolte over at få lov til at være energileverandør til alle de seje ryttere, som cykler penge ind til Scleroseforeningen.

 

Hvorfor tilskud overhovedet? 

Er du fysisk aktiv, er det en god idé at supplere kosten med ekstra protein og kulhydrat. Det kan gøres gennem en alsidig og sund kost samt ved at supplere med Pure Powers sportsprodukter. Protein og kulhydrat er med til at opbygge og vedligeholde muskelmassen både før, under og efter træning.

Før, under og efter træning

Træning stimulerer syntesen (dannelsen) af nye muskelproteiner, men for at sikre de optimale betingelser for at øge muskelmassen, er der behov for tilstrækkelig med energi og byggesten i form af kulhydrat og protein i muskelvævet. Udføres træningen eksempelvis om morgenen på fastende mave og uden at der tilføres næringsstoffer efter træningen, vil kroppen tære på sig selv og derved miste muskelmasse. Det er derfor nødvendigt at give kroppen noget at arbejde med i form af protein og kulhydrat både før, under og efter træning.

1-2 timer før træning er det hensigtsmæssigt at indtage et mellemmåltid, som indeholder både protein og kulhydrat for at stimulere proteinsyntesen og sikre sig, at ens glykogendepoter er fyldte.

Under træningen kan det være nødvendigt at supplere med ekstra kulhydrater for at kunne holde intensiteten oppe. Det er typisk hvis:

- der trænes mere end 1 times hård træning

- der trænes mere end 1½ times udholdenhedstræning

- der trænes flere gange dagligt

- der er varme temperaturer/store svedtab

- kroppens kulhydratdepoter ikke er tilstrækkelig fyldte

Indtagelse af for store mængder væske under træning kan være ubehageligt og påvirke træningen. Fordel derfor væsken med jævne mellemrum, så kroppen kan nå at absorbere væsken.

Efter træning skal glykogendepoterne genopfyldes ved hjælp af mere kulhydrat, og proteinsyntesen skal stimuleres gennem tilførsel af flere proteiner. Det er ligeledes vigtigt at drikke en del væske for at stabilisere væske- og saltbalancen. I den første time efter endt træning er musklerne ekstra modtagelige for næringsstoffer. Populært sagt har musklerne et ”åbent vindue” for optagelse af protein og kulhydrat. Udnyttes dette åbne vindue, sættes der væsentligt skub i restitutionsprocessen, hvilket er gavnligt for sportsudøvere, som træner dagligt eller måske endda flere gange om dagen. Det kan også være hensigtsmæssigt ved træningspas på over 1 time og ved styrketræning. Oplever du ikke den største appetit efter træning, kan det være en idé at drikke sig til næringsstofferne, f.eks. i form af proteinshake. Det er meget individuelt, hvad man har lyst til at indtage efter træning. Her er det et spørgsmål om at lytte til sin krop og danne sig sine egne erfaringer.

For at sikre maksimal effekt af træningsindsatsen er det vigtigt at spise en sund og varieret kost. Mange sportsfolk har behov for ekstra protein, og for at fremme restitutionen vælger de derfor at supplere deres kost med proteinpulver og proteinbarer før og efter træning.

Kend dit energibehov - se videoer fra Team Danmark

Kulhydrat: http://www.teamdanmark.dk/da/Eksperter/Sportsernaering/Kend_dit_energibehov.aspx

Protein: http://www.teamdanmark.dk/da/Eksperter/Sportsernaering/Kend_dit_energibehov.aspx
REAL SPORTSPEOPLE betyder i PurePower-universet, at man er dedikeret til oplevelser med sportsgrene, som afsøger grænsen for ens formåen eller fantasi. Vi ser alle dedikerede sportudøvere i dette univers, som spænder fra seriøs leg til test af ens mentale spændvidde.

Mest af alt beundrer vi i PurePower DIG, som GØR det.

Lad os derfor fylde dine depoter med velsmagende produkter, baseret på gennemgribende testede ingredienser, så vi sammen kan sikre fremskridt.

Enjoy and be the best you can be...


De bedste hilsener
PurePower teamet