Fra København til London - Rasmus Fitzner

Oprettet d.

Fra København til London

 
Jeg er triatlet og har de sidste 9 år kørt de fleste distancer fra 4-18-4 til Ironman. Min favoritdistance er Ironman, og jeg kørte 8:44:47 til Ironman København i sommer. Det var nok til en plads som nr. 15 overall. Jeg har haft elitelicens de sidste 3 år, men har arbejdet fuldtid imens. 
 
I oktober måned sidste år flyttede jeg til London. Min kæreste havde fået et job herovre, og vi tænkte, det kunne være en sjov mulighed at bo i udlandet for en periode. Efter Ironman København pakkede vi lejligheden sammen og bookede en envejsbillet. Det var lidt specielt at stå i lufthavnen med en envejsbillet samtidig med, at vores ting var på vej til London i en varevogn. 
 
Jeg har to mindre virksomheder. Kondifabrikken, hvor vi laver træningsforløb, og så startede jeg Fysioonline sidste år. Her arbejder vi med digitalisering af fysioterapi med skype konsultationer og øvelsesprogrammer på video. De to projekter er dem, jeg arbejder med udover at træne. Det er nok mest interessant med træningen, så lad os blive ved det. 
 
Den helt store forskel på at træne i her i London i forhold til København er det kuperede terræn. Jeg er ikke uddannet geolog, men jeg tror, det sydlige England har samme geografi som Belgien med stigninger, som man ser i cykelklassikeren Liege. 
 
Ændringen i terrænet har også gjort, at jeg har ændret lidt på min cykeltræning. Før i tiden kørte jeg meget strukturerede intervaller som 5x5 minutter, forskellige tempointervaller eller lange, racespecifikke træninger, hvor det hele var baseret på watt. Op til Ironman København blev jeg en smule træt af hele tiden at kigge på wattmåleren i stedet for bare at køre. Herovre giver det kuperede terræn bedre mulighed for at køre intervaller på bakkerne, og jeg kører for det meste på min fornemmelse af, hvad der fx er halv ironmanpace, AT grænsen eller Vo2 max. Det er sjovt, og det er motiverende, at jeg kan se forbedringer ved, at jeg kører stigningerne hurtigere. 
 
Vejret er også en smule mildere. Gennem vinteren har det koldeste været 1°C , men da London ligger på højde med Paris er solen lidt stærkere, og derfor føles 1°C ikke så koldt som i danmark. Derfor har jeg faktisk også kørt alle mine ture udenfor. På nær en eller to. Vejret har gjort det muligt at være ude i lidt længere tid, så jeg har kørte rigtig mange 3-4 timers ture allerede, så jeg kan både mærke og se på mine watt, at jeg allerede er bedre end sidste år. 
 
I selve London ligger der mange parker, som er på størrelse med Fælledparken eller lidt større. Vi bor ikke langt fra Battersea Park, som også har et godt 400m stadion. Det koster den 4.60 pund = 35 kroner at komme ind. Ellers bruger jeg meget Hyde Park, som er ca. 8 km rundt. Ruten er let kuperet, og der kan være ret mange turister, så det bliver hurtigt en tur, som er længere end 8 km, da man løber zigzag mellem selfiestængerne. Jeg må efterhånden også være med på mange billeder, når jeg løber forbi turister, imens de tager billeder. 
 
Jeg har brugt Purepowers produkter de sidste 4 år. Jeg brugte dem også, inden jeg kom med på holdet som atlet. Jeg har altid en gel og en havrebar med til cykeltræningen. Jeg spiser baren på vej hjem for at fylde depoterne op inden næste træning. Gelen er kun til en krisesituation, hvis jeg er gået helt kold eller har kørt rigtig hårdt. Efter hver hårde løbetræning bruger jeg Purepower Recovery pulver, da det er det eneste produkt, jeg har kunne finde, hvor man kan få proteinpulver med vand til at smage godt. Dansk kvalitet når den er bedst. 
 
Har du nogen spørgsmål, er du meget velkommen til at skrive til mig på Facebook. 
 
God træning!
 
Mvh Rasmus Fitzner, ambassadør PurePower

Ingen kommentar(er)
Skriv din kommentar