Nutrition til eksplosiv træning!

oprettet d. under Nutrition

Nutrition til eksplosiv træning!

Nutrition til eksplosiv træning! 

FØR træning spises et måltid 2 timer inden opstart, og der drikkes rigeligt 1,5-2 timer inden. Kroppen har også brug for letoptagelige kulhydrater 30 minutter før træningen begynder. Her er PurePowers Energy Snack perfekt for at få den rette mængde af fedt og kulhydrater til din træning 

 

UNDER træningen er det vigtigt, at man indtager ca. 150-200ml væske hvert 15. min. Hvis intervallet ikke er muligt, kan små doser også gøre god gavn! Træner man under en time, er det ikke nødvendigt med ernæringstilskud. Træner man over en time, har kroppen brug for kulhydrater, så den ikke begynder at nedbryde musklerne. PurePowers Carbo Race serie giver kroppen de helt rigtige kulhydrater til ens træning. Træner man 1-2 timer, skal man indtage ca. 30 g kulhydrat pr. time, træner man derimod over to timer, skal man have 60 g kulhydrat pr time. Skal du ud og rejse kan du nemt pakke vores carbo race ned med vores powerbags. 

 

 

EFTER træningen har kroppen i gap på 30 minutter, hvor det vigtigt, at den for fyldt sine glykogendepoter op! Musklernes lager af energi skal bruges til at omsætte proteinet og genopbygge musklerne! Mange gør den store fejl, at de kun indtager protein efter deres træning! Faktisk har kroppen brug for dobbelt så meget kulhydrat som protein for at give den bedste restitution! For at være helt præcis skal man indtage 0,4g protein + 1g kulhydrat pr. kg kropsvægt, dvs. at en person, som vejer 90 kg, altså skal indtage 36 g protein og 90g kulhydrat! Man kan enten vælge at gøre dette med en traditionel proteindrik og så tilføre kulhydrater som maltodextrin, eller man kan vælge alm. mad såsom frugt og rugbrød. Hvis du træner over en time, anbefaler vi vores Recovery drik med 64% kulhydrat og 26% protein.

 


Ingen kommentar(er)
Skriv din kommentar